Picture Poland: polskie filmy na pokładach samolotów Lufthansy

Lufthansa, jako kolejna linia lotnicza dołączyła do projektu Picture Poland, którego celem jest promocja polskiej kinematografii wśród pasażerów linii lotniczych.

Polskie filmy na pokładach wszystkich połączeń międzykontynentalnych Lufthansy

„Współpraca z Lufthansą przy projekcie Picture Poland jest dla nas kolejnym ważnym wydarzeniem. Polski Instytut Sztuki Filmowej, od ponad 10 lat zajmuje się nie tylko wsparciem produkcji filmowej, ale przede wszystkim upowszechnianiem polskiego filmu w Polsce i za granicą” – mówiła obecna na konferencji Pełnomocnik Dyrektora PISF kierująca Działem Współpracy Międzynarodowej Katarzyna Mazurkiewicz.  

Polskie filmy na ponad 100 pokładach samolotów Lufthansy

„Projekt Picture Poland otwiera przed nami możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Obecność polskich filmów na ponad 100 pokładach samolotów linii lotniczych Lufthansa, to niezwykła szansa dla pasażerów z całego świata na zapoznanie się z dorobkiem polskiego kina” – mówiła Katarzyna Mazurkiewicz. „W ramach współpracy z Lufthansą udostępniono 5 filmów. Wszystkie dostępne będą w polskiej i angielskiej wersji językowej”.

Promocja polskiego kina na świecie

„Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że Polski Instytut Sztuki Filmowej zaprosił nas do współpracy przy tym projekcie. Cieszymy się, że od 1 czerwca do końca września będziemy mogli pokazywać wybrane polskie filmy na pokładach naszych samolotów. To jest szansa dla polskich filmów na dotarcie do ponad 100 mln pasażerów, którzy korzystają z naszych linii lotniczych każdego roku” – powiedział Frank Wagner, Country Manager Lufthansa Group w Polsce, który podkreślił, że w tym roku przypada rocznica 45-lecia odkąd Lufthansa zaczęła latać do Polski.

326 startów tygodniowo z Polski do 5 głównych portów przesiadkowych na świecie

„Polska jest dla nas jednym z najważniejszych rynków na świecie. Wprowadzenie polskich filmów do naszej oferty programowej z pewnością wpłynie na jej większą różnorodność. Cieszę się, że moi koledzy odpowiedzialni za treści dostępne na pokładzie docenili atrakcyjność polskich filmów i uznali je za godne polecenia dla klientów naszych linii lotniczych” – mówił Frank Wagner. „Dla nas jako europejskiego przewoźnika istotne jest, że możemy przedstawić naszym klientom ofertę składającą się nie tylko z amerykańskich produkcji wysokobudżetowych, które są dostępne w każdej innej linii lotniczej, ale przede wszystkim pokazywać europejskie tytuły. Promocja lokalnych filmów wśród pasażerów z całego świata jest czymś, co czyni naszą firmę wyjątkową”.

Oferta dla Polaków na całym świecie

„Wśród naszych pasażerów znajdują się Polacy, którzy na co dzień mieszkają poza granicami Polski. Ta oferta jest skierowana także dla nich. Dzięki niej będą mogli poczuć się w naszych samolotach jak w domu, oglądając filmy w swoim języku ojczystym” – powiedział Frank Wagner.

5 polskich filmów i promocja polskich filmów w magazynie Lufthansy

Od 1 czerwca do końca września pasażerowie Lufthansy będą mogli oglądać 5 polskich filmów, wśród których znalazły się: „Ida” Pawła Pawlikowskiego, „ Piotruś i Wilk” Suzie Templeton, „Imagine” Andrzeja Jakimowskiego, „80 milionów” Waldemara Krzystka i „Deep Love” Jana P. Matuszyńskiego. Projekt Picture Poland będzie także promowany w najbliższym czerwcowym magazynie Lufthansy.

„Liczymy na to, że Lufthansa będzie chciała z nami ten projekt kontynuować, tym bardziej, że polskie kino jest coraz częściej doceniane na największych światowych festiwalach” – powiedziała Katarzyna Mazurkiewicz. „Cieszymy się z tej współpracy i mamy nadzieję, że pojawią się kolejne linie lotnicze, które będą chciały udostępniać swoim pasażerom polskie filmy w ramach projektu Picture Poland”.

Picture Poland

Picture Poland jest pierwszym na świecie projektem mającym na celu promocję kinematografii jednego kraju w liniach lotniczych. Uczestniczący w projekcie przewoźnicy otrzymują katalog polskich filmów z ostatnich 10 lat. Licencje do filmów w całości sfinansował Polski Instytut Sztuki Filmowej, który jest inicjatorem projektu. Filmy w pakiecie są dostępne dla pasażerów bezpłatnie, w osobnym katalogu pokładowego systemu rozrywki. Za realizację projektu odpowiada agencja Movie Mates Wojciecha Karubina.

Lufthansa jest trzecią linią lotniczą, która dołączyła do projektu. Od 1 lipca 2015 r. polskie filmy dostępne są na pokładach Dreamlinerów Polskich Linii Lotniczych LOT, a od lutego 2016 r. mogą je oglądać pasażerowie Turkish Airlines. 

25.05.2016