Startuje Liceum Ogólnokształcące Kreacji Gier Wideo

Nowe Liceum będzie działać na prawach szkoły publicznej i współpracować z Liceum Filmowym oraz Warszawską Szkołą Filmową, której partnerem jest jeden z największych producentów gier komputerowych – Techland.

Unikatowe, zawodowe umiejętności

Uczniowie Liceum otrzymają wykształcenie ogólnokształcące i dodatkowo unikatowe, zawodowe umiejętności, które będą zdobywać na zajęciach projektowania i produkcji gier wideo.

Tworzenie gier komputerowych jest zajęciem wymagającym zarówno wiedzy technicznej, jak i umiejętności artystycznych. Dobry projektant gier komputerowych jest jednocześnie programistą, animatorem i grafikiem 3D. Programowanie, rysunek, projektowanie graficzne i animacja komputerowa to umiejętności, które przydadzą się nie tylko podczas pracy nad grami komputerowymi, ale również w kształtowaniu manualnych i percepcyjnych zdolności młodego człowieka. Dodatkowe przedmioty, które oferuje szkoła, dadzą podstawy do wyboru kariery w rozwijających się prężnie branżach: produkcji mediów, informatyki, projektowania komputerowego.

Tworzyć gry, a nie tylko w nie grać

Szkoła ma na celu pokazać uczniom, że gry komputerowe można również tworzyć, a nie tylko w nie grać. Licealiści zwykle spędzają dużo czasu przed komputerem. Mogą ten czas wykorzystać w sposób bardziej twórczy i kreatywny – przestać być zwykłymi graczami, a stać się twórcami.

Rynek gier komputerowych nieustannie się rozwija. Już teraz finansowanie wielu gier przekracza budżety filmów fabularnych produkowanych w Hollywood. Gier tworzy się coraz więcej i powstaje coraz więcej firm produkcyjnych – także w Polsce.

Wykładowcy Warszawskiej Szkoły Filmowej, którzy będą uczyć licealistów, tworzą ze studentami gry z wykorzystaniem najnowszych technologii, m.in. gogli rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift, kamer stereoskopowych do skanowania modeli 3D oraz kombinezonów Perception Mocap, służących do rejestrowania ruchu. Przygotowują gry zarówno na komputery osobiste, jak i urządzenia mobilne. Wykorzystują także technologię Augmented Reality – rzeczywistości rozszerzonej, za pomocą której można wprowadzać wirtualne postacie i przedmioty do otaczającego nas świata.

Na podstawie informacji prasowej

14.12.2015