Badania i analizy

„Powrót do kina – badania chęci powrotu do kina po ich ponownym otwarciu”

Tytuł polski / oryginalny: „Powrót do kina – badania chęci powrotu do kina po ich ponownym otwarciu”
Źródło: Multikino S.A.
Opis: Przedstawiamy Państwu drugie z cyklu badanie jakie przeprowadziła firma Multikino. Podsumowanie jest z lipca 2020 w którym analizowała zachowania widzów po ponownym otwarciu kin.

Respondenci odpowiadali tym razem na pytania m.in.

• Czy miałeś/aś okazję pójść do kina po ich ponownym otwarciu?
• Dlaczego nie byłeś/aś jeszcze w kinie?
• Na które premiery czekasz?
• Jak często w poprzednim roku chodziłeś/aś do kina?

Osobne pytania zostały zadane rodzicom dzieci do 16 roku życia. Analizy podzielone zostały również wg danych demograficznych.

Materiał do pobrania: w załączniku

„Powrót do kina”

Tytuł polski / oryginalny: „Powrót do kina”
Źródło: Multikino S.A.
Opis: Firma Multikino przeprowadziła badania w których analizuje chęć powrotu do kina po koronawirusie. Do tej pory zrobiła dwa takie cykliczne badania. Dziś przedstawiamy pierwsze biadanie. Drugie wykonane w lipcu przekażemy Państwu już wkrótce w kolejnej publikacji.

Respondenci odpowiadali na zadane pytania m.in.

  • Jak szybko poszliby do kina?
  • Kto i z jakich powodów tęskni za kinem?
  • Na jaki film czekamy i co będziemy chcieli obejrzeć w pierwszej kolejności?
  • Czy i jakie środki bezpieczeństwa są najistotniejsze aby pójść do kina?
  • Jak pandemia wpływa na finanse domowe i jak to się przekłada na powrót do kina?

Materiał do pobrania: w załączniku

Telewizja & Wideo Trendy

Tytuł polski / oryginalny: Telewizja & Wideo Trendy”
Źródło: press.pl
Opis: W najnowszym wydaniu specjalnym „Telewizja & Wideo Trendy” wspólnie z Nielsenem analizowane są wskaźniki oglądalności w pandemii. Wyjaśniana jest też przyszłość badań jednoźródłowych i reklam programowanych pod określonych użytkowników. Kobiety okazały się być najwierniejszymi widzami, zajmowały się logistyką domową, pracą i oglądaniem. Nie jest tajemnicą, że w czasie pandemii wzrost oglądalności odnotowały portale, w tym także formaty video. Jak bardzo przełożyło się to na realne zyski? Nadawcy telewizyjni szukają sposobów na zdobycie młodego widza, dlatego serialowy maraton czeka nas nie tylko na ekranie TV, ale i w platformach streamingowych. Największym problemem są programy z udziałem publiczności. Nadawcy częściowo musieli z nich zrezygnować, choć są tacy, którzy szukają nowych rozwiązań. Te i wiele innych zagadnień znajdziecie Państwo w raporcie, który dostępny jest w linku poniżej.

Materiał do pobrania: https://www.press.pl/tresc/63094,—telewizja—wideo-trendy—_-jesien-w-tv_-serialowy-maraton_-addressable-tv?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Pressletter&uid=5512

AVOD – The time is now

Tytuł polski; AVOD – to jest ten czas.
Źródło: Rakuten Advertising
Opis: badanie konsumenckie „AVOD: The Time is now” analizuje, w jaki sposób konsumenci korzystają z usług VOD i jaki jest ich stosunek do reklamy. 60% konsumentów będzie oglądać reklamy, aby uzyskać dostęp do większej ilości treści wideo, tym samym rośnie konsumpcja AVOD. Z powodu większej liczby osób w domu w związku z COVID-19 VOD stała się kluczową częścią codziennego życia. AVOD daje markom możliwość dotarcia do zaangażowanych odbiorców za pomocą odpowiednich reklam. Raport mówi jak COVID-19 wpływa na zachowania widzów podczas „lockdown’u” i wpłynie później. Pokazuje również, jak AVOD jest niezbędną ewolucją telewizji, ponieważ widzowie żądają większego dostępu do treści, nie chcąc poświęcać swojego czasu na rzecz nieistotnych reklam. Ponieważ dostęp do teatrów, pubów i kin był zabroniony (teraz ograniczony), a wydarzenia sportowe odwołane w całym kalendarzu 2020, konsumenci szukają ucieczki w domu. Znajduje to właśnie odzwierciedlenie w popularności usług wideo na żądanie.

Materiał do pobrania:  https://rakutenadvertising.com/en-uk/content/AVOD-consumer-research-report/?utm_medium=press_release&utm_source=pr_uk&utm_campaign=thghtldrshp_rm_avod_release2_sf

Navigating COVID-19: Practical solutions and roadmaps for the TV industry to survive and thrive

Tytuł polski: COVID-19: Praktyczne rozwiązania dla przemysłu telewizyjnego
Źródło: Parrot Analytics Limited
Opis: Firma Parrot Analytics we współpracy z czołowymi stacjami telewizyjnymi stworzyła raport, w którym dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat m.in:

  • jak zmieniły się preferencje użytkowników – które treści i platformy odnotowały wzrost widowni, a które spadek;
  • jak zwiększyć liczbę subskrybentów platform OTT;
  • jak wypełnić luki programowe;
  • jak producenci mogą dostosować się do obecnych potrzeb odbiorców.

Materiał do pobrania

Dokument dostępny jest do pobrania za darmo pod linkiem.

A year in TV – Thinkbox Annual Review 2019-2020

Tytuł polski; Rok w telewizjach – raport roczny 2019-2020
Źródło: https://www.thinkbox.tv/news-and-opinion/newsroom/a-year-in-tv-2019-2020/
Opis: w materiale, jaki Państwu udostępniamy, pokazujemy dane:

  • Jak zmieniło się wykorzystanie mediów w zeszłym roku. Przyglądamy się ogólnemu kontekstowi medialnemu, w którym ogląda się telewizję i wideo, gdzie z 250 min średniego dziennego oglądania 13% to SVOD, BVOD to 6%, a TV 73%.
  • Jak zmienia się sposób oglądania – gdzie programy tv podlegają redystrybucji w usługach linearnych i na żądanie.
  • O obszarze SVOD, który wchodzi do głównego nurtu oglądania – globalni gracze SVOD, Netflix i Amazon Prime Video, to najwięksi gracze tego rynku, a twierdzenie, że sukces SVOD odbywa się kosztem nadawców, ma swoje drugie dno.
  • O wysokiej jakości BVOD, gdzie nadawcy zainwestowali dużo w swoje usługi, a widzowie reagują masowo zwiększając popyt.

Materiał do pobrania

Dane i wykresy są aktualizowane i można je znaleźć pod poniższymi linkami:
https://www.thinkbox.tv/research/nickable-charts/ultimate-nickables/tv-advertisings-ultimate-nickable-charts/
https://www.thinkbox.tv/news-and-opinion/opinion/what-are-netflix-s-biggest-shows/

Thinkbox to organizacja zajmująca się marketingiem telewizji komercyjnej w Wielkiej Brytanii we wszystkich jej formach. Corocznie publikuje bardzo szeroki materiał, co się na rynku zadziało, jak zmienia się miejsce tv na rynku mediów, dlaczego nadal reklama tv ma dużą wartość w komunikacji marketingowej czy jaka jest jej przyszłość.

Szacowanie wartości rynku dystrybucji kinowej w Polsce

Opis: Podsumowanie analizy wykonanej przez Łukasza Iniarskiego dla PISF, dotyczącej oszacowania wartości rynku dystrybucji kinowej w Polsce, wartości eksportu polskich filmów kinowych i ich widowni za granicą oraz wydatków serwisów i koprodukcji zagranicznych.

Materiały do pobrania w załączniku

Szacowanie wartości rynku dystrybucji

Badania konsumenckich zachowań uczestników rynku produkcji audiowizualnej w Polsce

Opis: przedstawiamy Państwu cz. II raportu firmy Kantar, która wykonała dla Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej badanie zachowań uczestników rynku audiowizualnego w Polsce.

Celem badania była charakterystyka osób chodzących do kina, jak również charakterystyka i porównanie do osób niechodzących do kina.

W publikowanym materiale prezentujemy część, w której mowa szczegółowo o profilach badanych uczestników tego rynku: profil społeczno-demograficzny i profil kulturowy.

Materiały do pobrania – w załączniku

Badania konsumenckich zachowań uczestników rynku produkcji audiowizualnej w Polsce

Opis: przedstawiamy raport firmy Kantar, która wykonała dla Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej badanie zachowań uczestników rynku audiowizualnego w Polsce.
Raport jest podzielony na moduły:

  • Chodzenie do kina: skala zjawiska
  • Profil społeczno-demograficzny
  • Profil kulturowy
  • Korzystanie z mediów
  • Opinie i postawy dotyczące mediów

W publikowanym materiale prezentujemy pierwszą cześć, w której mowa o skali zjawiska, sposobie korzystania z mediów oraz prezentujemy opinie i postawy uczestników tego rynku. Druga cześć raportu już wkrótce pojawi się również tutaj.

Materiały do pobrania – w załączniku

Pay TV and VOD market in Poland 2020

Tytuł polski: Rynek płatnej telewizji i VOD w Polsce 2020
Źródło: https://mypmr.pro/products/rynek-platnej-telewizji-i-vod-w-polsce-2020
Opis: To kompleksowa analiza rynku odpowiadająca na najważniejsze pytania dotyczące rynku płatnej telewizji i VOD w Polsce. Wszystkie prognozy są zaktualizowane o najnowsze dane dotyczące wpływu pandemii koronawirusa na branżę. W raporcie  znalazły się również najważniejsze trendy na rynku, a także profile głównych graczy. Zawiera wyniki autorskiego badania B2C PMR dotyczącego usług VOD w Polsce, m.in. znaczenie COVID-19 w kontekście konsumpcji treści przez konsumentów.

Materiały do pobrania – w załącznikach

The SVOD Report 2020

Tytuł polski: Raport SVOD edycja 2020 – Wielka Brytania
Źródło: BARB – Broadcasters’ Audience Research Board
Opis: Raport pokazuje dane o korzystaniu z abonamentowych usług wideo na żądanie (SVOD) Netflix, Amazon Prime Video i Now TV w Wielkiej Brytanii. Zawiera aktualizację liczby brytyjskich gospodarstw domowych, które subskrybują każdą z tych  platform SVOD, oraz liczby subskrybujących dwie lub więcej, wraz z opisem postępów tych nakładających się subskrypcji od 2015 r. Bada również profil wiekowy użytkowników dla każdej z trzech platform SVOD i jak to się zmieniło w czasie.
Ponadto raport bada wzrost „niezidentyfikowanego” oglądania a także przygląda się konkurencji wynikającej z „niezidentyfikowanego” oglądania jako całości dla kanałów badanych prze BARB w szczytowym wieczornym pasmie oglądania w godzinach 21–22.

The SVOD Report 2020 (LINK)

Coronavirus and the European film industry

Tytuł polski: Epidemia COVID-19 a europejski przemysł filmowy
Źródło: European Parliamentary Research Service
Opis: W raporcie przedstawiono oddziaływanie epidemii COVID-19 na wybrane aspekty europejskiego przemysłu filmowego. Dokument zawiera informacje na temat wpływu obostrzeń na globalny box office, metodach utrzymania branży audiowizualnej, festiwalach filmowych online oraz platformach streamingowych i VOD.

Audiovisual fiction production in the EU – 2019 edition

Tytuł polski: Produkcja fabularna na rynku europejskim – edycja 2019
Źródło: European Audiovisual Observatory
Opis: Raport opublikowany w pierwszym kwartale 2020 roku zawiera dane od roku 2015. Zbadane wielkości podane są na wykresach w przejrzysty sposób pozwalający prześledzić trendy i zależności w poszczególnych zakresach:

  • Wielkość produkcji i formaty europejskiej produkcji filmowej
  • Produkcja podzielona na kraje i rodzaje produkcji
  • Jak wygląda koprodukcja w sektorze
  • Uczestnicy rynku produkcji Europejskiej w podziale na źródła prywatne i publiczne
  • Producenci rynku europejskiego – jak i ile produkują
  • Scenarzyści i reżyserzy w produkcjach europejskich

The impact of COVID-19 on the exhibition industry

Tytuł polski: COVID-19 – wpływ na branżę kinową oraz festiwalową w UK
Źródło: Independent Cinema Office
Opis: W badaniu ICO na temat wpływu epidemii na branżę kinową oraz festiwalową w Anglii wzięło udział 340 respondentów (75% pracowników, 25% pracodawców). W niniejszym raporcie znajdują się jego wyniki z podziałem na cztery zagadnienia: główne obawy kin, perspektywy na przyszłość, obecne dochody i praca oraz inicjatywy społeczności.

COVID-19 audiovisual sector measures

Tytuł polski: Podjęte środki sektora audiowizualnego w Europie w kontekście kryzysu COVID-19
Źródło: European Audiovisual Observatory
Opis: Raport Zawiera informacje z podziałem na kategorie;

  • Państwo
  • Nazwę i typ organizacji; m.in. Rząd/Parlament, Media Regulator, Agencja filmowa, Organizacje Zarządcze
  • Rodzaj inicjatywy; wytyczne lub prawodawstwo
  • Sektor; np. wydarzenia, dystrybucja filmów itp.
  • Obszar działań / dotknięty „kryzysem”; np. bezpośrednie wsparcie publiczne, podatki i opłaty
  • Rodzaj środka / pomocy; takich jak odroczenie płatności lub złagodzenie terminów
  • Opis działania pomocowego

Każda kategoria może być filtrowana, co pozwala zawęzić wyszukiwanie według potrzeb czy szukanego tematu. Raport śledzący jest codziennie aktualizowany.

COVID-19 audiovisual sector measures (Link)

UNIC RESEARCH The impact of the Coronavirus outbreak on the European cinema Industry

Tytuł polski: COVID-19 – wpływ na europejski rynek kinowy
Źródło: Union Internationale des Cinémas | UNIC RESEARCH – The impact of the Coronavirus outbreak on the European cinema Industry
Opis: W raporcie UNIC zgromadzone zostały szczegółowe informacje na temat wpływu epidemii COVID-19 na przemysł filmowy w 38 reprezentowanych państwach. Poruszono takie zagadnienia jak: daty zamknięcia oraz przewidywanego otwarcia kin, rządowe środki pomocy i mechanizmy wspierające, opodatkowanie, najem i czynsz, zatrudnienie, boxoffice oraz indywidualne inicjatywy w ramach sektora audiowizualnego.