Animated In Poland – projekty nagrodzone





Projekty filmów animowanych produkowanych przez studio Letko zostały nagrodzone podczas tegorocznej edycji pitchingu Animated in Poland.

Wyróżnienie Specjalne Centrum Technologii Audiowizualnych otrzymał projekt „Love” w reżyserii Michała i Jakuba Sochów, a Nagrodę Sound Mind Studio – projekt „Miłość w czasach gospodarki opartej na węglu” w reżyserii Tomasza Siwińskiego.

„Love”

„Love” to historia o złodzieju, który kradnie cenny diament z pilnie strzeżonego przez strażniczkę budynku. Dynamiczna akcja toczy się w miejskiej przestrzeni i ma charakter kryminału. Charakterystyczne dla projektu jest użycie podstawowych kolorów w połączeniu z uproszczoną scenografią i zaskakującym zwrotem akcji.

„Miłości w czasach gospodarki opartej na węglu”

Akcja „Miłości w czasach gospodarki opartej na węglu” rozgrywa się 1962 roku, na Śląsku, podczas zimy stulecia. W załadowni węgla przy pobliskiej kopalni poznajemy dwójkę głównych bohaterów: robotnika Zbyszka oraz Alinę – operatorkę dźwigu. Skurczeni z zimna starają się jakoś przetrwać te najgorsze, najmroczniejsze dni w roku w tym nieprzyjaznym świecie. W takim miejscu człowiek odczuwa swoją słabość oraz docenia walory cywilizacji. Zbyszka spotykamy w krytycznym dla niego momencie. Chce się zabić. Przeżywa zawód miłosny. Chłód i mrok przytłoczyły go całkowicie. Wtedy to, za sprawą telewizyjnego lektora, w jego życie z obsesyjną siłą wkracza idea zaklętego w węglu życia.

Partner KFF Industry i fundator Wyróżnienia Specjalnego – Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) jest wyjątkową przestrzenią, w której technologia, kultura oraz sztuka łączą się, przenikają i uzupełniają. Synergia tych elementów i genius loci miejsca sprzyjają kreatywnym twórcom, którzy mają szansę urzeczywistniać tutaj oryginalne pomysły. CeTA to miejsce kompleksowe, umożliwiające realizację wszystkich etapów profesjonalnej produkcji filmowej i telewizyjnej. Tutaj wsparcie otrzymują zarówno doświadczeni, jak i początkujący twórcy, którzy dodatkowo mogą skorzystać z licznych warsztatów.

Drugim fundatorem nagrody i partnerem KFF Industry jest studio Sound Mind – studio postprodukcji dźwięku, założone przez Michała Fojcika MPSE dźwiękowca z kilkunastoletnim stażem. W latach 2011-2015 był związany z Alvernia Studios gdzie pracował jako sound designer oraz szef działu postprodukcji dźwięku. Jest członkiem amerykańskiego stowarzyszenia Motion Picture Sound Editors, a także Polskiej oraz Europejskiej Akademii Filmowej. Autor dźwięku do ponad 90 filmów fabularnych, animowanych i dokumentalnych m.in. „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej”, „Czerwony pająk”, „21 x Nowy Jork”, „Twój Vincent”, „Ziegenort”, „Dziwny przypadek”, „Do serca Twego”, pracował również przy produkcjach międzynarodowych „Arbitrage” (USA), „Sole” (Włochy), „Bhaag Milkha Bhaag” (Indie), „Balcanic I. Caine” (Rumunia). W roku 2015 był nominowany do nagrody Polskiej Akademii Filmowej Orły w kategorii Najlepszy Dźwięk za film „Bogowie”.

Pitching Animated in Poland odbył się w tym roku już po raz siódmy. Pierwsza edycja pitchingu miała miejsce w maju 2013 roku podczas 53. edycji Krakowskiego Festiwalu Filmowego we współpracy z magazynem „Shortcut”. W ramach ubiegłorocznej edycji wydarzenia zaprezentowano m.in. film „Łowy” Mateusza Jarmulskiego, który w tym roku miał swoją premierę w konkursie na festiwalu Aspen Short Fest i bierze udział w konkursie polskim 59. KFF, czy „Red light train” Alicji Kot, pokazywany premierowo w konkursie polskim na 59. KFF.

Źródło: polishanimations.pl.


31.05.2019