FWPN: konkurs dotacyjny w obszarze edukacja
W dniach 1-31 stycznia 2017 r. Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej przyjmować będzie wnioski na projekty w priorytecie Edukacja. O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się projekty polsko-niemieckie: podnoszące jakość dwu- lub wielostronnych relacji poprzez pogłębienie wiedzy na wybrane tematy (w tym specjalistyczne i historyczne); podnoszące kompetencje językowe i wiedzę o kraju sąsiada; służące doskonaleniu zawodowemu i specjalistycznemu; dotyczące edukacji kulturalnej.
Harmonogram
- Wnioski przyjmowane będą w terminie 1-31 stycznia 2017 r.
- Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu: marzec 2017 r.
- Termin realizacji projektów: od 1 kwietnia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r.
- Okres realizacji projektu jest ograniczony. Projekty powinny zostać zrealizowane do końca 2017.
Zasady finansowania projektu
- Minimalna kwota wnioskowanego dofinansowania wynosi 30 000 zł (6800 euro), maksymalna kwota wnioskowanego dofinansowania wynosi 80 000 zł (18 300 euro).
- Wnioskowane dofinansowanie może stanowić maksymalnie 50% kosztów całkowitych projektu.
Kryteria oceny projektów
Formalne kryteria oceny projektów w ramach konkursu odpowiadają formalnym kryteriom składania wniosków do FWPN.
Kryteria oceny merytorycznej
- Wpływ projektu na podnoszenie jakości relacji polsko-niemieckich.
- Wypełnianie deficytów w relacjach polsko-niemieckich.
- Skuteczność i trwałość.
- Popularyzacja wiedzy o kraju sąsiada skoncentrowanej na ważnych wybranych tematach.
- Zgodność z nowoczesnymi standardami edukacyjnymi.
- Możliwość ponownego wykorzystania wyników, poszerzenia grupy docelowej.
- W przypadku projektów związanych z nauczaniem języka polskiego lub niemieckiego: czy projekt pobudza zainteresowanie nauką języka polskiego lub języka niemieckiego i popularyzuje język polski lub język niemiecki dzięki zastosowaniu nowoczesnych i atrakcyjnych metod nauczania? Czy projekt ma wpływ na opracowanie metod i programów nauczania języków polskiego lub niemieckiego jako obcego oraz pomocy dydaktycznych?
- W przypadku projektów historycznych: czy projekt porusza tematy historyczne dotychczas niedostatecznie obecne w działaniach edukacyjnych, czy dociera do grup dotychczas pomijanych?
- Wspieranie dokształcania grup zawodowych ze zbliżonych branż lub współpracy między instytucjami o podobnym profilu działalności i budowania ich kompetencji.
- Umożliwianie wymiany wiedzy i doświadczeń.
- Umożliwianie poznania i transferu innowacyjnych rozwiązań modelowych, ułatwianie integracji grup zawodowych na rynku pracy w drugim kraju.
Więcej informacji znajduje się na stronie: http://fwpn.org.pl/aktualnosci/konkurs-dotacyjny-w-obszarze-edukacja-rw3D7W.
Na podstawie informacji prasowej