Ruszyła pierwsza sesja EKRAN+ 2016

29 lutego rozpoczęła się pierwsza sesja Międzynarodowego Programu Szkoleniowego EKRAN+ 2016. W tegorocznej edycji bierze udział 9 projektów z Ukrainy, Polski, Czech, Litwy, Chorwacji, Austrii i Szwajcarii.

EKRAN+

to 22 dniowy projekt, przede wszystkim skierowany do reżyserów/scenarzystów-reżyserów, oparty na profesjonalnym programie szkoleniowym, skupiający się na stworzeniu wizualizacji przyszłego filmu uczestników. Jest ona opracowywana dzięki połączeniu trzech głównych elementów: scenariusza, realizacji audiowizualnych wykonanych podczas kursu i współpracy z innymi profesjonalistami zaangażowanymi w powstawanie filmu.

EKRAN+ pozwala uczestnikom na znalezienie i dopracowanie właściwego tonu oraz wizualnego języka przyszłego filmu. Celem kursu EKRAN+ jest rozwój scenariuszy / treatmentów uczestników oraz realizacja dwóch scen z każdego z nich. Każdy z uczestniczących projektów jest reprezentowany przez Zespół Kreatywny składający się z reżysera (albo scenarzysty-reżysera), scenarzysty (albo współscenarzysty), autora zdjęć i producenta.

Projekty wybrane do tegorocznej edycji

29 lutego rozpoczęła się pierwsza sesja Międzynarodowego Programu Szkoleniowego EKRAN+ 2016. W tegorocznej edycji weźmie udział 9 projektów z Ukrainy, Polski, Czech, Litwy, Chorwacji, Austrii i Szwajcarii. Wśród wybranych projektów znalazły się:

  • ‚Blok 62’ (reż. Vanja Vascarac, prod. Antitalent d.o.o.)
  • ‚Cops’ (reż. Stefan Lukacs, prod. Golden Girls Filmproduktion)
  • ‚Corcovado Borealis’ (reż. Karolis Kaupinis, prod. Ciobreliai)
  • ‚Człowiek z magicznym pudełkiem’ (reż. Bodo Kox, prod. Alter Ego Pictures)
  • ‚Downshifting’ (reż. Victoria Trofimenko, prod. Directory Films)
  • ‚Love Images’ (reż. Tomasz Wiński, prod. Pink Productions)
  • ‚Mother’ (reż. Aleksandra Czenczek, prod. Braidmade Films)
  • ‚One Hundred Days’ (reż. Moritz Gerber, prod. Cineworx Filmproduktion)
  • ‚We Are Doing Well’ (reż. Piet Baumgartner, prod. Dschoint Ventschr Production)

Podczas pierwszej sesji, która potrwa do 3 marca, uczestnicy pod kierunkiem Wojciecha Marczewskiego, Udayana Prasada i Denijala Hasanovica przeanalizują swoje treatmenty, wezmą udział w sesjach pitchingowych, dokonają wizualnej prezentacji projektów, a także przygotują się do 2 i 3 sesji EKRAN+ i wybiorą lokacje zdjęciowe oraz aktorów do swoich scen. Pomogą im w tym uznany reżyser castingu Piotr Bartuszek („Walser” w reżyserii Zbigniewa Libery, „Noc Walpurgii” Marcina Bortkiewicza) oraz doświadczona scenografka Anna Wunderlich (laureatka Orła za scenografię do „Papuszy” Krzysztofa Krauzego i Joanny Kos-Krauze, ostatnio autorka scenografii do „Królewicza Olch” Kuby Czekaja).

Więcej informacji o projektach i ich twórcach na www.wajdastudio.pl.

Informacja prasowa

01.03.2016