WFF 2018: Najlepsze Polskie Filmy Krótkometrażowe





Warszawski Festiwal Filmowy ogłosił tytuły kolejnej sekcji, tym razem poznaliśmy filmy zakwalifikowane do programu Najlepsze Polskie Filmy Krótkometrażowe.

Najlepsze Polskie Filmy Krótkometrażowe 2018 zestaw 1: Na starcie

  • „Drżenia”, reż. Dawid Bodzak

Wyobraź sobie, że jesteś w lesie, jest ciemno, cicho, zupełnie nie pamiętasz, dlaczego tam się znalazłeś. Bardzo chcesz stamtąd wyjść, ale nagle słyszysz, obok siebie wycie. Coś biegnie w twoją stronę i czegoś szuka, a ty siedzisz w miejscu. Nie ruszasz się, bo nie chcesz, żeby cię zauważyło. Nagle obok w mroku pojawia się wilk, a za nim drugi i trzeci, otaczają cię. Co robisz?

  • „Colaholic”, reż. Marcin Podolec

Dziennik chłopaka, który pije stanowczo za dużo słodkich napojów gazowanych. Dokument i komedia romantyczna w jednym.

  • „Odprawa”, reż. Filip Drzewiecki

Grupa młodych studentów rozpoczyna przygodę z medycyną podczas wakacyjnego obozu praktyk lekarskich.

  • „Users”, reż. Jakub Piątek

Kobieta i mężczyzna poznają się w internecie. Przypadkowe spotkanie przeradza się w grę, która doprowadza ich na skraj wytrzymałości.

  • „Kwadratura koła”, reż. Karolina Specht

Abstrakcyjna metaforyczna opowieść o pewnym niemożliwym uczuciu.

Najlepsze Polskie Filmy Krótkometrażowe 2018 zestaw 2: Ja i ty

  • „Tama”, reż. Natalia Koniarz

Po wielu latach bez utrzymywania kontaktu ojciec i syn wybierają się w górską podróż.

  • „Tort”, reż. Małgorzata Goździk

Siostry Ema i Zosia mieszkają razem przez większość życia. Choć ich osobowości są odmienne, obie są osobami niezwykle gościnnymi i łączy je wspólna pasja do urządzania przyjęć.

  • „III”, reż. Marta Pajek

Niespodziewane spotkanie pomiędzy Mężczyzną a Kobietą staje się początkiem pełnej napięcia erotycznej gry.

  • „Szczęście”, reż. Maciej Buchwald

Troje ludzi w różnym wieku i z innym bagażem życiowych doświadczeń szuka miłości, sukcesu i spokoju.

Najlepsze Polskie Filmy Krótkometrażowe 2018 zestaw 3: Nasze i cudze

  • „Inny”, reż. Marta Magnuska

Podobno jest wysoki, ma silne ręce i długie, zręczne palce. Podobno może złapać nimi za gardło i trzymać, dopóki nie zabije swojej ofiary. Nikt go nie zna, ale wszyscy o nim mówią, z szeptów i plotek rodzi się obraz człowieka-potwora.

  • „1410”, reż. Damian Kocur

Jest rok 1410 i zbliża się jedna z największych bitew średniowiecznej Europy.

  • „Relax”, reż. Agnieszka Elbanowska

Dyrektor domu wczasowego Relax wraz z nielicznym personelem szykuje się na przybycie uchodźców.

  • „Chrystus Narodu”, reż. Ewa Drzewicka

Polska i Kraków w krzywym zwierciadle, bez taryfy ulgowej. Satyra na „prawdziwych” patriotów-bohaterów, niewyjaśnioną katastrofę i miasto duszące się od smogu.

  • „Gość”, reż. Sebastian Weber

Portret polskiego rolnika ukazany oczami jego nowego przyjaciela, młodego szwajcarskiego reżysera.

Najlepsze Polskie Filmy Krótkometrażowe 2018 zestaw 4: Granice świata

  • „Na zdrowie!”, reż. Paulina Ziółkowska

Bardzo łatwo zarazić się od drugiego człowieka, nie tylko katarem. Można zarazić się pasją, dobrym humorem, a nawet nienawiścią.

  • „Uniwersam Grochów”, reż. Tomasz Knittel

Ostatnie miesiące przed zamknięciem domu handlowego Uniwersam Grochów.

  • „Gwiazda Piołun”, reż. Adelina Borets

Małe Kleszcze powstały w 1790 roku. Po katastrofie w Czarnobylu ludność została ewakuowana. W czerwcu 1991 roku wieś oficjalnie przestała istnieć. Dziś mieszkają w niej tylko Nina i Alexander.

  • „Room”, reż. Michał Socha

Room to geometryczna przestrzeń swobodnie dryfująca w kosmosie. W środku nie ma okien, drzwi, ani żadnych mebli. Jest tylko Głowa, która uporczywie próbuje się wydostać.

  • „Świat, który uleciał na grzbiecie krowy”, reż. Wojciech A. Hoffman

Wieś w kolorze asfaltu kontra krowa olbrzym.

Więcej informacji: https://wff.pl/pl/news/najlepsze-polskie-krotkie


07.09.2018