Zwycięzcy 3. edycji SundanceTV Shorts

Poznaliśmy nazwiska zwycięzców trzeciej edycji corocznego konkursu SundanceTV Shorts. „Black” Tomasza Popakula zdobywa Nagrodę Jury, zaś Nagroda Publiczności Vimeo wędruje do Filipa Gąsiorowskiego za film „Individual Error”/„Błąd jednostki”.

Tomasz Popakul, zwycięzca Nagrody Jury otrzyma bilety dla dwóch osób na premierowy pokaz swojego filmu podczas tegorocznego Festiwalu Filmowego Sundance w Londynie, który odbędzie się w dniach 1-4 czerwca. „Black” zostanie także wyemitowany w tym roku na kanale SundanceTV. Filip Gąsiorowski, twórca filmu „Individual Error”/„Błąd jednostki”, któremu fani kina niezależnego przyznali Nagrodę Publiczności Vimeo na drodze internetowego głosowania, otrzyma aparat cyfrowy oraz roczną subskrypcję konta Vimeo Pro.

„Black”

Black

Uhonorowana Nagrodą Jury monochromatyczna animacja pt. „Black” Tomasza Popakula przedstawia losy dwójki astronautów uwięzionych na orbitującej wokół Ziemi stacji kosmicznej. Bohaterowie stracili kontakt z naziemną kontrolą misji, a każda próba ponownego nawiązania komunikacji pozostaje bez odpowiedzi. Jedyne, co mogą teraz robić, to obserwować powierzchnię Ziemi i starać się przetrwać.

Mike Plante, Senior Programmer Sundance Film Festival i przewodniczący jury, powiedział: „Motorem filmu jest niezwykła, surowa animacja, ale to fabuła, jej tempo oraz bohaterowie sprawiają, że obraz wyróżnia się spośród innych animacji oraz filmów z gatunku science fiction”.

„Individual Error”/„Błąd jednostki”

Błąd jednostki

Film „Individual Error”/„Błąd jednostki” Filipa Gąsiorowskiego, który zdobył Nagrodę Publiczności Vimeo, stanowi wprawiający w niepokój, czarno-biały obraz. Pośród marniejącego, industrialnego krajobrazu mężczyzna w średnim wieku zmaga się z nietypową obsesją: nie może dokończyć zdania, które usiłuje napisać. Bohater udaje się po poradę do lekarza, który decyduje się na użycie niekonwencjonalnych metod leczenia.

Zgłoszenia do konkursu SundanceTV Shorts można było składać od 13 marca do 14 kwietnia na stronie www.sundancetvshorts.com. Film mógł zostać zgłoszony przez jego producenta lub reżysera, który był w stanie przedstawić dowód zameldowania w Polsce. Film nie mógł trwać dłużej niż 15 minut i musiał zostać dostarczony wraz z angielskimi napisami w przypadku filmu nieanglojęzycznego. Zgłoszenia musiały być zgodne z oficjalnymi zasadami kanału SundanceTV oraz wymogami technicznymi, które były dostępne online. Nagroda Jury została przyznana na podstawie oceny filmu pod kątem szeregu kryteriów, do których zaliczała się kreatywność, wartość rozrywkowa, oryginalność fabuły i wartość produkcyjna.

W jury, któremu przewodził Mike Plante z Instytutu Sundance, zasiedli także Harold Gronenthal z SundanceTV Global, Jeff Hurlow z Vimeo oraz Maria Sadowska (reżyser i wokalistka), Tomasz Raczek (krytyk filmowy i publicysta), Wiesław Kot (krytyk filmowy, wykładowca akademicki i bloger), Paweł Felis (krytyk filmowy „Gazety Wyborczej”), Kalina Cybulska (Polski Instytut Sztuki Filmowej), Urszula Śniegowska (American Film Festival), Natalia Maliszewska (Warszawski Festiwal Filmowy), Patrycja Gołos (UPC), Anna Janusz (Multimedia Polska) oraz Andrzej Pasowski (TOYA).

Głosowanie, w którym wyłoniony został laureat Nagrody Publiczności Vimeo, trwało od 27 kwietnia do 6 maja. Partnerami konkursu w Polsce zostali: Vimeo (partner międzynarodowy), Warszawski Festiwal Filmowy, American Film Festival, UPC, Multimedia Polska i Polski Instytut Sztuki Filmowej (PISF).

Więcej informacji na temat SundanceTV: www.facebook.com/sundancepl/

SundanceTV

Zgodnie z duchem Festiwalu Filmowego Sundance (Sundance Film Festival) stworzonego przez Roberta Redforda, SundanceTV realizuje misję wspierania odważnych i kreatywnych produkcji filmowych. Prezentując prace najbardziej utalentowanych twórców, SundanceTV oferuje widzom różnorodny i szeroki wybór doskonałych, niezależnych filmów festiwalowych oraz oryginalnych seriali z najwyższej półki. Poza szeroką dystrybucją na terenie Ameryki Północnej, SundanceTV jest dostępny na terenie Europy, Azji, Ameryki Łacińskiej, Afryki Północnej oraz na Bliskim Wschodzie. Kanał należy i jest obsługiwany przez spółkę AMC Networks International (globalny oddział AMC Networks). SundanceTV jest marką dostępną w wersji HD, która cieszy się wysokim uznaniem i przyciąga rzesze widzów na wielu platformach.

AMC Networks International – UK

AMC Networks International-UK to wiodący międzynarodowy nadawca i dystrybutor trzynastu kanałów telewizyjnych w Europie, Afryce, Azji i na Bliskim Wschodzie. W zróżnicowanym portfolio firmy znajdują się: AMC, SundanceTV, Eva, Extreme Sports Channel, MGM Channel, kanał dla dzieci JimJam i kanały partnerskie i joint venture: Outdoor Channel i POLSAT JimJam oraz CBS Drama, CBS Action, CBS Reality, CBS Europa i Horror Channel powstałe w wyniku partnerstwa z CBS Studios International. Kanały powstałe w wyniku konsolidacji oraz spółek joint venture docierają w sumie do ponad 160 milionów gospodarstw domowych w ponad 140 krajach w 26 językach. AMC Networks International-UK to dział biznesowy AMC Networks International, czołowego producenta i dystrybutora kanałów telewizyjnych docierających do ponad 140 krajów Afryki, Europy, Ameryki Łacińskiej i Bliskiego Wschodu.

Instytut Sundance

Instytut Sundance został założony przez Roberta Redforda w 1981 roku. Jest to organizacja non-profit, która oferuje przestrzeń do tworzenia i rozwoju artystom filmowym i teatralnym, a także twórcom reprezentującym nowe media. Laboratoria, stypendia oraz programy mentorskie Instytutu Sundance odbywają się przez cały rok na terenie USA oraz na całym świecie. Festiwal Filmowy Sundance oraz inne projekty publiczne umożliwiają artystom nawiązanie łączności z widzami, inspirując ich do realizacji nowych pomysłów, odkrywania oryginalnych historii i budowania społeczności skupionej wokół niezależnego sposobu opowiadania. Instytut Sundance udzielił swojego wsparcia takim projektom jak, „Boyhood”, Człowiek-scyzoryk”, „Manchester by the Sea”, „Brooklyn”, „Mała Miss”, „Życie animowane”, „Sonita”, „O krok od sławy”, „Bestie
z południowych krain”, „Stacja Fruitvale”, „Ucieczka z piekła”, „Przebudzenie wiosny”, „A Gentleman’s Guide to Love and Murder” oraz „Fun Home”.

Vimeo

Vimeo to miejsce, w którym spotykają się najbardziej kreatywni twórcy filmów na świecie oraz setki milionów ich fanów. Ponad 50 milionów twórców korzysta z dostarczanych przez Vimeo narzędzi, które pozwalają na tworzenie, udostępnianie i sprzedawanie treści wideo w jak najlepszej jakości. Vimeo pełni również rolę platformy zapewniającej internautom rozrywkę online na całym świecie – korzystają z niej widzowie z ponad 150 krajów, którzy mogą w każdej chwili oglądać dostępne na Vimeo treści za pomocą niemal każdego urządzenia mającego połączenie z internetem. Vimeo, Inc., które zostało założone w 2004 r. i ma siedzibę w Nowym Jorku, jest jednostką organizacyjną IAC (NASDAQ: IAC).

Informacja prasowa

24.05.2017